Tiede & edistys

Lehden omat verkkosivut | Tilauslomake

Tiede & edistys on Tutkijaliiton julkaisema monitieteinen ja kriittinen aikakausjulkaisu. Se seuraa erityisesti yhteiskuntatieteitä ja filosofiaa, mutta myös historiaa, kirjallisuudentutkimusta, estetiikkaa, uskontotiedettä sekä ympäristötieteitä. Tieteellisten artikkeleiden ja kirja-arvostelujen lisäksi lehden palstoilta löytyy myös monipuolista tiede- ja tutkimuspoliittista keskustelua. Lehti on ilmestynyt vuodesta 1976 lähtien.

Tiede & edistys on referee-julkaisu eli kaikki lehdessä julkaistavat tutkimusartikkelit valitaan tieteellisin perustein ja ne käyvät läpi vertaisarvioinnin. Käytössä on anonymisoitu referee-prosessi: julkaisupäätös tehdään kahden ulkopuolisen arvioijan antaman lausunnon perusteella.

Tiede & edistys -kestotilaus sisältää neljä numeroa vuodessa ja maksaa kotiin postitettuna 32 €, Tutkijaliiton jäsenille 24 €, opiskelijoille 20 € (sis. ALV 10 %).

Voit tilata Tiede & edistyksen tilauslomakkeella.

Tiede & edistys -lehdessä julkaistut artikkelit ovat sähköisesti saatavilla yliopistokirjastojen ELEKTRA-julkaisupalvelun kautta.

Yhteydenotot

Kimmo Kallio