Tiede & edistys

Lehden verkkosivut | Tilauslomake

Tiede & edistys on Tutkijaliiton julkaisema monitieteinen ja kriittinen aikakausjulkaisu. Se seuraa erityisesti yhteiskuntatieteitä ja filosofiaa, mutta myös historiaa, kirjallisuudentutkimusta, estetiikkaa, uskontotiedettä sekä ympäristötieteitä. Tieteellisten artikkeleiden ja kirja-arvostelujen lisäksi lehden palstoilta löytyy myös monipuolista tiede- ja tutkimuspoliittista keskustelua. Lehti on ilmestynyt vuodesta 1976 lähtien.

Tiede & edistys on referee-julkaisu eli kaikki lehdessä julkaistavat tutkimusartikkelit valitaan tieteellisin perustein ja ne käyvät läpi vertaisarvioinnin. Käytössä on anonymisoitu referee-prosessi: julkaisupäätös tehdään kahden ulkopuolisen arvioijan antaman lausunnon perusteella.

Tiede & edistys -vuosikerta (neljä numeroa) maksaa kotiin postitettuna 32 €, Tutkijaliiton jäsenille 24 €, opiskelijoille 20 € (sis. ALV 10 %).

Voit tilata vuosikerran lehden verkkosivujen tilauslomakkeen kautta. Lehden irtonumerot ovat myynnissä kirjakauppojen lisäksi verkkokaupassamme.

Kestotilaajille tarjoamme tilaajaetuna 20 % alennuksen Tutkijaliiton julkaisemista kirjoista tilatessanne kirjat verkkosivujemme kautta.

Tiede & edistys -lehdessä julkaistut artikkelit ovat vuoden viiveellä sähköisesti saatavilla yliopistokirjastojen ELEKTRA-julkaisupalvelun kautta.

Tiede & edistyksen toimituksen osoite:

Stenbäckinkatu 4a
00250 Helsinki,